De 3 XL is zeer modulair en er zijn meer dan 16 standaardladingen die gemakkelijk kunnen worden verwisseld. Het heeft een vliegtijd van 50 minuten bij snelheden tot 72,4 km/u en een bereik van 38,6 km. Het casco stort in voor transport. De drone is voorzien van propellers met snelsluiting, zodat u deze eenvoudig kunt vervangen. Het batterijsysteem maakt gebruik van semi-permanente draagplaten die voor automatische verbinding zorgen wanneer ze op de drone worden geïnstalleerd.
Koppelingen
Het onderstaande videotranscript is voor de duidelijkheid bewerkt.
Dus ik ben hier vandaag, gelukkig genoeg om twee van onze nieuwste producten te laten zien, de Zware lift-drone en onze 3XL-drone. Het bijzondere van deze Heavy Lift Drone is dat hij ongeveer 30 kilogram kan dragen. Zonder gewicht heeft het een vliegtijd van 55 minuten. Met een gewicht van 30 kilogram heeft hij een vliegtijd van ongeveer 25 minuten.
Het andere aspect hiervan is dat het slechts ongeveer 15 tot misschien 20 minuten duurt en in een kleine behuizing kan worden opgesplitst. Hij is ontworpen om in kleine ruimtes, ATV’s en al dat soort dingen te passen. Meerdere batterijpakketten, langere levensduur. Grote interesse vanuit natuurbrandredding, militaire toepassingen, veel logistieke toepassingen. Deze zal beschikbaar zijn in het derde kwartaal.
Dit is onze Commander 3 XL-drone. Voor ons is dit een heel bijzondere drone. Het is, weet je, waarschijnlijk misschien wel de meest efficiënte drone die momenteel op de markt is. Dit is een 23-lb. drone die 24 pond lading gedurende 25 minuten vervoert. Zonder lading heeft het een vliegtijd van ongeveer 55 minuten. Dit is ongeveer zo groot als een salontafel. Het is dus niet jouw kleine drone. Het is een drone van het nutstype.
Nu is het erg belangrijk dat het onder die 55 pond past. gewichtsbeperking, en dus met dit soort hulpprogramma in die categorie drones is het naar onze mening een categorie-eigenaar. Een paar dingen hier is dat het modulair is. Dus je kunt zien dat we ongeveer 17 verschillende payloads hebben die allemaal geïntegreerd zijn, zowel qua software als qua payload-clip-in.
Er zijn ook alle oude M600-ladingen nodig. Dus de M600 werd stopgezet bij DJI. Al die ladingen waarin mensen hebben geïnvesteerd om hun geld op dit ding te storten en ermee de poort uit te gaan. Zo super enthousiast over wat dit hopelijk betekent voor de industrie. We hebben hem echt gepositioneerd als een modulaire drone die kan samenwerken met alle andere verschillende ladingen en software die er zijn.
Dus wat dat hopelijk betekent, is dat als je een softwareleverancier of een payload-leverancier bent, je geen situatie hebt waarin je een klant hebt die je software wil, maar die deze niet kan kopen omdat ze dat niet doen. een drone hebben die erbij past omdat de M600 uit productie is, of de rest van de drones te klein of te groot is.
En dus dit is hopelijk iets dat bij dat klantprofiel past. Op het gebied van heavy-lift drones zien we dat de markt zich uitbreidt. We zijn echt heel erg gefocust op de gebieden industrie, onderzoek, inspectie, leger en logistiek; en de ladingen worden alleen maar geavanceerder. We zien ook de ladingen of de drones die meerdere ladingen tegelijk moeten vervoeren en de levensduur van de batterij zal alles zijn.
Als je naar een drone als deze kijkt, bedoel ik dat hij is uitgekleed tot de eerste levensbehoeften. En de grote, grote focus ligt op onze batterijcapaciteit en onze payload-array, als je wilt. Dus weet je, als je met een drone vliegt, wil je eigenlijk het maximale aantal sensoren maximaliseren dat je tegelijkertijd kunt vliegen.
Je vliegt dus minder missies, minder risico, minder piloottijd, enz. We zien een consistente groei in de richting van drones met zwaardere lasten en een marktniche die zich daar opent en die eigenlijk behoorlijk substantieel is.
Bekijk meer van onze AUVSI Xponential 2023-dekking.